Hem / Se och göra / Evenemang / Visningar och vandringar / Naturvandring i Trullhalsar

Naturvandring i Trullhalsar

Mitt ute i en trolsk skog i Anga finns ett spännande gravfält från yngre järnålder.
Följ med naturantikvarie Ulrika Ridbäck på en tidsresa, där hon berättar om vad som format natur- och kulturlandskapet i Trullhalsar. Ni kommer även få bekanta er med den kustnära tallskogen, dess flora och fauna.

Tips! Gå två vandringar samma dag. Förutom vandringen vid Trullhalsar, anordnar vi  en naturvandring vid Torsburgen klockan 13:30 samma dag.
Länk till biljett kombivandring>>

Länk till biljett  naturvandring Trullhalsar>>

Rabatt för museimedlemmar. Rabattkoden finns tillgänglig i Fornvännernas nyhetsbrev, och anges när du köper biljett i Nortic. Saknar du kod? Kontakta info@gotlandsmuseum.se eller 0498-292700.

Utöver Fornsalen i Visby består Gotlands Museum av museigårdar och andra natur- och kulturmiljöer värda att besöka. Välkommen att följa med museets naturantikvarie på intressanta naturvandringar.

MÅLGRUPP: Naturintresserade i alla åldrar
PLATS: Trullhalsar  i Anga.
TID OCH DATUM:  lördag 8 juni, kl. 10:30–12:00
SAMLINGSPLATS: Vid Trullhalsars parkering.

Vägbeskrivning: från väg 146 mellan Gothem och Anga, kör in på skyltad infart ’Trullhalsar’/’Hammars’. Följ vägen ca 3,5 km och sväng höger in på mindre väg. Efter ca 300 meter, håll höger där vägen delar sig och fortsätt cirka 1 kilometer till parkering.

Kontaktuppgifter : Ulrika Ridbäck: 0498-29 27 43, 070-264 91 10 – ulrika.ridback@gotlandsmuseum.se

Foto Trullhalsars gravfält: Helena Duveborg

Datum: 8 juni, 2024