Bli museimedlem

Välkommen att bli medlem hos oss på Gotlands Museum. Då kan du delta i flera olika medlemsaktiviteter under året, få rabatter och erbjudanden och du har alltid fri entré till våra utställningar, både de historiska och de konstinriktade inklusive barnutställningen Skepp & Skoj. Samtidigt är du med och stödjer museets verksamhet.

Så här blir du medlem

• I receptionen på Fornsalen kan du både registrera och köpa ditt medlemskap. Här får du också ditt medlemskort.
  • Har du inte möjlighet att besöka receptionen kan du lätt registrera ditt medlemskap via blanketten här nedan och därefter betala med bankgiro (nummer 308–0728). Medlemskortet hämtas ut separat i receptionen på Fornsalen.
    Vid betalning måste du tydligt uppge ditt fullständiga namn och vad köpet gäller.

I medlemskapet ingår:

• medlemsaktiviteter så som förhandsvisningar av utställningar, utflykter, VIP-kvällar i museibutiken, releaser av böcker och annat kul
  • fri entré till utställningarna på Fornsalen, Gotlands Konstmuseum och museigårdarna Norrbys, Kattlunds och Petes
  • 10 % rabatt i Museibutiken, i Fornsalens café & mat, på föreläsningar, vandringar och olika kulturprogram.
  • Gotländskt Arkiv – medlemmarnas egen årsbok (1 bok/medlemskap).
  • Medlemsbrev med information, tips och erbjudanden som riktar sig direkt till dig som medlem
  • rösträtt på årsmötet

Årsboken Gotländskt Arkiv

Varje år ger Fornsalens Förlag ut Gotlands Fornvänners Årsbok, vars innehåll varierar år från år. Har du inte möjlighet att hämta årsboken så går det bra att betala in 90 kr (175 kr för utskick till utlandet) till vårt bankgiro: 308 – 0728. Ange namn och för vilket år som portokostnaden avser på inbetalningsavin.

Medlemsavgifter

• Studentmedlemskap 170 kr*
  • Enskilt medlemskap: 450 kr
  • Duo-medlemskap (två personer): 600 kr
  • Ständigt medlemskap: 10 000 kr

Gäller för det kalenderår du köper medlemskapet; 1 januari – 31 december. Medlemskortet är personligt och namn skrivs på baksidan av kortet. För att bli medlem måste du vara myndig. Personuppgifter sparas och hanteras enligt GDPR.

*I studentmedlemskapet ingår inte årsboken. Studentmedlemskap kan endast köpas i receptionen vid uppvisande av Studentkortet/Mecenatkortet tillsammans med legitimation.

Så här blir du medlem

• Här kan du ladda ner ett inbetalningskort >