Hem / Se och göra / Evenemang / Utställningar tillfälliga / Vernissage: TAVOLO av Panteha Pournoroozy

Vernissage: TAVOLO av Panteha Pournoroozy

Panteha Pournoroozy är utbildad scenograf och kostymdesigner med mångårig erfarenhet av att initiera och utveckla olika koncept inom museer och scenkonst. Nu arbetar hon med ätbarheter i ett brett spektrum.

Till utställningen TAVOLO har Pournoroozy experimenterat med ätbara material och skapat en multimedial, flerdimensionell installation som engagerar flera sinnen. Ett porlande ljud från en fontän lockar in besökaren till en sockerträdgård. Här framträder mystiska skulpturala objekt, vissa är igenkännbara organismer, medan andra är svårare att identifiera. Du är i ett spänningsland mellan lockelse och fara.

Installationen bär på mångfacetterade referenser från natur, kultur, mat och andliga rum. Ett heligt rum kan vara en glänta i skogen där solljuset strilar fram genom lövverket, eller en konstinstallation såsom hämtad från en annan plats.

TAVOLO av Panteha Pournoroozy presenteras som en del av Gotlands Konstmuseums utställningsprogram i samarbete med GKF  (Gotländska Konsthantverkare och Formgivare) och visas 23 oktober till 20 november 2021.
OBS! Utställningen visas på Galleri GKF, Wallers Plats 5 i Visby.

Vernissage 23 oktober klockan 12 till 15 på GKF (Gotländska Konsthantverkare och Formgivare).

Datum: 23 oktober, 2021
Tid: 12:00 – 15:00